”Skal du med i Telia Parken i aften?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det kom ikke som nogen overraskelse, at Parken fremover skal hedde Telia Parken. Det skal jo være muligt for Parken Sport & Entertainment at skifte Telia navnet ud, hvis de stopper sponsoratet om 7 år, og får Steff Houlberg, Daloon eller Skoda som den store kapitalindsprøjter.

Der har været gættet på meget. Selvfølgelig har Telia Park også været oppe at vende, men Parken bliver aldrig en Park, som TRE-FOR Park i Odense, NRGi Park i Aarhus (Aarhus for progress) eller Jokri (Johnny Kristiansen) Park i Vejle.

(Min absolut favoritnavn var Telemarken – et navn, jeg læste i en tråd på bold.dk. Tror også Staale (FCKs træner) kan lide det.

Så de næste 7 år skal vi altså til koncert, events og bold i Telia Parken. Navnet har naturligvis fået en blandet modtagelse blandt fodboldfans, det er jo noget helligt, man piller ved. Men kritikken vil ikke vare længe og de færreste kritikere vil skifte væk fra Telia som mobiludbyder. For vi er vant til det. Superligaen har jo også heddet virksomhedsnavne som Coca-Cola Ligaen, Faxe Kondi Ligaen og SAS Ligaen. Money makes the world go round.

Men er det så en god idé at sælge sit navn, Parken, som Danmarks nationalstadion har heddet siden 1990?

Ja, det er en fremragende idé. For FCKs fans vil alligevel bruge navnet Parken, ligesom man går på stadion og ikke i NRGi Park i Aarhus. En stor del af resten af Danmark vil også blive ved med at kalde Parken for Parken, så umiddelbart er det en fordel for Parken Sport & Entertainment. De får mange millioner til forhåbentligt de rigtige spillere og også ”gratis” Wi-FI.

Men for Telia er det også en særdeles god aftale med timingen i orden. Alt for længe har det ikke været muligt, at dele kampe og oplevelser i Parken. Jeg har tit stået på Nedre C og ventet på at en besked blev sendt uden held og til stor irritation. For dele ALT det skal man jo i 2014. Så Wi-FI i Parken er den perfekte gave til mig og alle andre. Telia, Wi-Fi og Parken passer derfor rigtig godt sammen.

Telia har i mange år været en af mange spillere på mobilmarkedet, og har ikke rigtigt stået for noget andet end en pink og en lilla farve. Og det er ikke nok til at skabe loyalitet. Men lige pludselig har Telia fået en ny identitet. Telia giver gratis Wi-Fi til Parken. Det er en moderne strategi, som skaber sympati blandt forbrugerne –  i hvert fald i Parken, som havde 800.000 gæster i 2013.

For at få adgang til den gratis Wi-Fi skal du give Telia lov til at sende mails til dig. Og det er her Telia for alvor skal passe på. For det kan hurtigt vende, hvis det kun bliver en masse MB tilbud og andet forbrugerne ikke har overblik over, og som de irriteres over. Så ender det med at Telia går fra at være din fede ven i Parken til en meget irriterende sælger, der banker på din dør flere gange om ugen.

Så det bliver virkelig spændende at se om Telia kan styre sig, når de får flere hundredetusind nye mailadresser ind i systemet. Et godt råd ville være: ”Lad nu være med at ødelægge goodwillen med spam”.

Ekspander hellere strategien til andre steder.

Tak for gratis Wi-Fi, Telia. Og husk nu…ingen spam.

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *