Danmarks hotteste brand p.t…lejebolig.dk

Af Falkenberg&Falkenberg 1

 

Der er steder hvor man umiddelbart ikke ville kaste en ansøgning hen, hvis man efter CBS gerne vil have nogen spændende firmanavne på sit CV og værdifulde erfaringer i sin unge hjerne.

Et af de steder er på papiret selvfølgelig lejebolig.dk. Det lyder virkelig kedeligt og smager overhovedet ikke af A.P. Møller, LEGO, Carlsberg eller Novo Nordisk.

Men efter at have set lejebolig.dks nye kreative ”reklamefilm” her op til studiestart, ville jeg starte der, hvis jeg var i starten af 20erne. Hvorfor? Fordi de køber god kommunikation.

Og hvad har det så med en fremadstormende karriere at gøre? En virksomhed er meget mere end dens kommunikation, der for det meste blæser i alle retninger, som en vejrhane, der bliver ramt af en masse haglbyger fra en fuld jæger.

Men det er ikke rigtigt. God kreativ kommunikation baseret på en indsigtsfuld strategi afslører en spændende ledelse der ved hvad den vil og som tør satse, for at bringe virksomheden fremad. En ledelse, der ved, hvad der skal til for at differentiere sig på et marked som altid er fuld af konkurrenter, der kæmper om at være top of mind. Her er således rigtig meget at lære for en ung dame eller herre fra CBS.

Sådan en virksomhed er lejebolig.dk, som lejer boliger ud, som navnet siger. Men lejebolig.dk er meget mere end det. De vil meget mere. De vil være dem der sørger for at boligsøgende ikke bliver snydt på et benhårdt marked, som p.g.a. den store efterspørgsel her op til studiestart er præget af et ukendt antal skruppelløse bolighajer.

Derfor valideres alle deres annoncer manuelt af medarbejderne og lejebolig.dk har nul tolerance overfor falske boligannoncer. Det er det, de vil stå for på et udlejningsmarked med et blakket ry og det er det, de på fornemmeste vis kommunikerer.

Se lige filmen her:

https://www.youtube.com/watch?v=WvbgMRZRW1A

Filmen er blevet set på YT og på hjemmesiden af 265.000 mennesker i målgruppen. Den er produceret i samarbejde med Mayday film og har fået fornem omtale i udlandet, så en del af ”seerne” er udlændige, der nok ikke lige vil leje en lejlighed i Danmark. Men alligevel. Det er godt gået. Filmen er over 2 minutter lang, og ville være ubetalelig som reklame på tv. Selvfølgelig er målgruppen på nettet, og ser ikke tv, men de fleste reklamefilm, der ”vises” på YT når aldrig det antal visninger, fordi de er udviklet som reklamefilm i gængs forstand.

Det er lejebolig.dks film ikke. Den er funderet på en universel indsigt om, at mennesket ikke vil snydes. Dertil er den dramatiseret med et velkendt greb, der kaldes prankvertising. Men selvom grebet er set før, er dramatiseringen alligevel tilpas original til, at filmen bliver delt. Det er godt gået og godt købt af lejebolig.dk.

Det er derfor lejebolig.dk er en spændende virksomhed at starte i og det hotteste firma i Danmark…p.t. De har knækket koden i den nye verden af kommunikation, hvor man ikke snakker om sig selv og sine produktfordele, men snakker om noget, der virkelig vedkommer kunderne.

God kommunikation betyder alt for en virksomheds omdømme, og er ledelsen modig og dygtig nok til at købe den, bevæger virksomheden sig op i en anden liga, hvor den lige frem kan blive et hot brand.

Desværre et det de færreste, der er nået til den erkendelse, men jeg håber at lejebolig.dk viser vejen, ligesom Call Me har gjort det.

 

1 kommentar RSS

  1. Af Hans Jensen

    -

    Jeg ved ikke om det er mig, som er langsom i betrækket.
    Men vil I ikke uddybe sammenhængen mellem den universelle indsigt om, at vi ikke vil snydes og en lejlighed der er haunted? Jeg kan ikke få øje på den logiske slutning.

    Svar

Skriv kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites

RETNINGSLINJER

Berlingske ønsker at sikre, at debatten på b.dk føres i en ordentlig tone, som gør det inspirerende og udfordrende for alle at bidrage og deltage. Vi efterlyser gerne klare, skarpe, holdningsmæssige stærke indlæg med stor bredde og mangfoldighed og kritisk blik på sagen. Men vi accepterer ikke indlæg, som er åbenlyst injurierende, racistiske, personligt nedgørende. Sådanne indlæg vil fremover blive slettet. Det samme gælder indlæg, der ikke er forsynet med fuldt og korrekt navn på afsenderen, men som indeholder forkortede navne, opdigtede eller falske navne.

Vi opfordrer samtidig alle debattører til at gøre redaktionen opmærksom på indlæg, som ikke overholder disse retningslinjer.

Redaktionen

Yderligere info